Tuesday 28 February 2012

Kenangan Mengusik Jiwa.



Setiap rumah mempunyai kenangan yang tidak dapat dilupakan oleh tuan rumah mahupun dalam kalangan ahli keluarga. Begitu juga dengan Rumah Warisan Wahad Arshad yang kini didiami oleh anak kepada Allahyarham Wahab Arshad iaitu Puan Marlia Bt Idin, 79 tahun. Salah seorang anak Pn Marlia yang menetap bersama beliau ialah Puan Normala Bt. Ali.
Puan Marlia mempunyai 8 orang anak iaitu:

1.  En.Zakaria Bin Ali, 60
2. Allahyarham Mokhtar Bin Ali
3. En.Abd. Malik Bin Ali,55
4. En.Zulkifli Bin Ali, 52
5. Pn.Zaiton Bt Ali, 50
6. En.Mohd Anuar Bin Ali, 49
7. Pn.Norazizah Bt. Ali, 47
8. Pn.Normala Bt. Ali, 45

Antara kenangan manis yang tidak dapat dilupakan oleh Pn. Normala sendiri ialah kenangan semasa kecil bersama adik beradik beliau.Terdapat ruang terbuka di bahagian tengah rumah warisan ini dan ketika hari hujan, Pn.Normala dan adik-beradik beliau yang lain akan bersama-sama bermain hujan di kawasan tersebut. Kesemua anak-anak Puan Marlia dibesarkan oleh beliau sendiri di rumah warisan tersebut. Puan Normala Ali dan adik-beradik beliau yang lain bersekolah di Sekolah Rendah Selandar yang hanya 5 Km daripada rumah warisan tersebut. 

Terdapat banyak lagi kenangan yang tak dapat dilupakan oleh Puan Marlia sekeluarga. Rumah warisan ini telah diserahkan kepada Puan Normala Ali sebagai salah satu harta peninggalan bapa mereka. Kini, adik-beradik puan Normala yang lain menetap di sekitar negeri di Malaysia. Mereka akan berkumpul pada hari Raya Aidilfitri dan Aidiladha dan juga acara keluarga yang lain.

No comments:

Post a Comment