Sunday 12 February 2012

Tempat Bersejarah Di Melaka





Laman Tiga Budaya
Taman Tema Air

Bagi pengunjung yang ingin melakukan aktiviti rekreasi bersama teman atau keluarga, Laman Tiga Budaya yang terletak berdekatan dengan Rumah Warisan Wahab Arshad merupakan tempat rekreasi yang sesuai untuk dikunjungi.




 Istana Melaka

Dalam menjana teknologi dalam zaman siber ini, kita tidak seharusnya melupakan sejarah negara. Istana Melaka mempamerkan pelbagai khazanah dan replika rumah serta istana-istana Melaka pada zaman terdahulu. Replika dalam pelbagai bentuk disertakan dengan informasi tentang sejarah juga disediakan oleh pihak Muzium Istana Melaka. Saban tahun jumlah pengunjung ke Istana Melaka semakin bertambah terdiri dari kalangan rakyat Malaysia dan juga pelancong luar.







Malacca Town

Bandaraya Melaka merupakan tempat yang selalu mendapat kunjungan dari pelancong dari luar negara dan juga rakyat tempatan. Terdapat pelbagai monumen dan bangunan-bangunan bersejarah tinggalan zaman penjajah di Tanah Melaka. jarak antara tempat bersejarah yang dekat memudahkan para pengunjung untuk bergerak melihat keunikan dan mengetahui sejarah Tanah Melayu.


No comments:

Post a Comment